تصاویری از طبیعت ایران و هرمزگان
تصاویری از طبیعت ایران و هرمزگان

تصاویری از طبیعت ایران و هرمزگان

عکاس امین حکمت نیا

آشنایی با غذا های محلی هرمزگان

پاکورا (پکاره)  

معرفی کتاب آموزش آشپزی  

این کتاب توسط هنرمند هرمزگانی منا پوردریایی نگارش شده است . 

 

پاکورا کلمه ای به زبان اردو است و به لهجه تالگو (جنوب هندوستان ) پاکودا خوانده می شود که به معنی سرخ کردن است  البته در هرمزگان هم سرخ کردن را پاکو می گویند پاکورا یک نوع اسنک سرخ شده در روغن است که معمولآ به عنوان یک نوع غذای سریع واشتها اور سرو می شود  پاکورا از چند نوع مواد اولیه تشکیل شده مانند مرغ ، پیاز ،سیب زمینی ، گل کلم ، فلفل و ...که ان ها در مایه ای اغشته می کنند که با آرد لپه که در زبان اردو بیسن می گویند تهیه می شود و سپس ان ها را در روغن فراوان سرخ می کنند. محل پیدایش این اسنک هم جنوب اسیا است. 

 پاکورا را در هرمزگان پکاره می گویند که با آرد نخود خام  و آرد معمولی تهیه می شود. 

                                                   با سپاس از خانم پوردریایی 

 


نان مهیاوه


 برای بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید

 

نظرات 1 + ارسال نظر
رودان سرزمین من یکشنبه 3 بهمن 1389 ساعت 20:40 http://www.sarzaminroudan.blogfa.com

سلام
خوبی
من مدیروبلاگ رودان سرزمین من با ادرس www.sarzaminroodan.blogfa.com
هستم id ای دی من هم رو در قسمت پست الکترونیکی ببینید و با ما در ارتباط باشید
متاسفانه ادرس اصلی ما فیلتر شده و مجبوریم تا زمانی که مقدمات ثبت سایت رو فراهم کنیم با ادرس جدید www.sarzaminroudan.blogfa.com
با شما همراه باشیم به همین دلیل از شما میخواهیم مارا در وبلاگ خودتان لینک کنید. با همان نام قبلی رودان سرزمین من لینک کنید . ماهم شمار و لینک کردیم
مرسی از همراهی شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد